فر توکار

معرفی انواع فر توکار

این دسته از مقالات جامع ترین راهنمای خرید فر توکار است. اگر این سوال برای شما پیش آمد کدام فر توکار را بخرید؟ پس از مطالعه این مقاله ، به راحتی می توانید بهترین فر توکار را برای خرید انتخاب کنید.
ابتدا در این مقاله با انواع فر توکار آشنا می شویم و انواع فر توکار را با هم مقایسه می کنیم. اگر برای خرید فر توکار به کمک نیاز دارید، ما به شما مشاوره رایگان می دهیم.

در این مقاله با تمامی نکات خرید فر توکار آشنا می شوید و به طور کامل به این سوال پاسخ می دهیم که بهترین فر توکار چیست؟ این مقاله شما را در خرید بهترین فر توکار موجود در بازار راهنمایی می کند.
در ادامه در مورد تمام ویژگی ها، پارامترها و علمکرد فرهای آشپزخانه صحبت خواهیم کرد. همچنین به توضیح پارامترهای خرید فر توکار می پردازیم. برای خرید بهترین فر توکار باید مشخصات کلی مانند اندازه و قیمت فر توکار را در نظر بگیرید. این مقاله به تفصیل این موضوع را بررسی می کند.

از اینکه تا پایان مقاله با ما همراه هستید از شما سپاسگزاریم.

 

بهترین فر توکار برای خرید

همه ما اهمیت آشپزخانه را می دانیم. آشپزخانه مکانی شلوغ است که زمان زیادی را در آن می گذرانیم. بنابراین، داشتن بهترین وسایل در آشپزخانه می تواند به آشپزی بهتر کمک کند.
فر توکار برای پخت انواع غذاها بسیار کاربردی است و می تواند سرعت پخت را افزایش دهد. در حال حاضر شاهد استفاده بسیاری از افراد از فر برای پخت و پز هستیم و شکی نیست که روند خرید فر توکار رو به افزایش است.

بیشتر بخوانید :  راهنمای خرید فر توکار - نکات مهم برای خرید

 

فر توکار چیست؟

فر وسیله ای است که به شما امکان پخت انواع غذاها را می دهد. دمای داخل فر به طور یکنواخت در تمام قسمت های محفظه توزیع می شود تا از پخت یکنواخت انجام شود.
فر ساده، فر گازی است که دمای آن بین 100 تا 250 درجه سانتیگراد می تواند تغییر کند. این نوع فر دارای دو یا چند طبقه مجزا می باشد.
نوع فر انتخابی شما بسیار مهم است و نقش مهمی در نحوه پخت غذا خواهد داشت. پس قبل از خرید فر، از ویژگی های آن به خوبی مطلع باشید.

 

انواع فر توکار آشپزخانه

تقاضا برای فر های کابینتی یا فر توکار نسبت به اجاق گاز های مبله فردار افزایش یافته است زیرا زیبایی آشپزخانه را بیشتر میکند.

فرهای آشپزخانه توکار به طور کلی به سه دسته اصلی تقسیم می شوند. این 3 دسته عبارتند از :

برقی
گازی
گاز و برق

 

 

از انواع فر توکار می توان به فر توکار پرنیان، ایلیااستیل، اخوان، استیل البرز، فر توکار سینجر، فر توکار لتو و فر توکار آلتون اشاره کرد.
در این نوع فر توکار تمام انرژی مورد نیاز برای پخت و پز اعم از حرارت داخل فر و گرمای گریل از طریق برق تامین می شود.
در فرهای برقی از یک یا چند المنت برای تولید گرما استفاده می شود. در بعضی از فرهای برقی از قسمت زیرین دستگاه تولید حرارت ایجاد می شود. اما در بعضی مدل ها این حرارت از بالا و پایین ایجاد می شود.
این اجاق ها دارای ترموستات هایی هستند که دمای داخل فر را در حد دمای تنظیم شده نگه می دارند، به طوری که وقتی دمای محفظه از حد مشخصی بالاتر رفت، المنت خاموش می شود و تولید گرما را متوقف می کنند.
در مدل هایی از فر که دمای داخل محفظه در همه نقاط یکسان است، نیازی به جوجه گردان نیست و تمام قسمت های غذا به صورت یکنواخت پخته می شود.

بیشتر بخوانید :  ویژگی های فر توکار

 

فر برقی چه برندی خوبه؟

بهترین برندهای فر توکار، فر برقی ایلیااستیل، فر توکار پرنیان، اخوان و فر سینجر می باشد.

 

مزایای فر توکار برقی

فر برقی توکار مزایای زیادی دارند که در ادامه مواردی از آن ها را برایتان ذکر کردیم:
پخت غذا به صورت یکنواخت
افزایش سرعت پخت
برنامه های مختلف پخت غذا
تنوع در مدل های مختلف فر توکار مانند فرهای توکار با پانل لمسی
برنامه های مختلف پخت غذا
قابلیت قفل کودک

معایب فر برقی

تنها نقطه ضعفی که در مورد فرهای برقی می توانیم بگویم مصرف برق آنهاست. با این حال، اگر فر دارای کلاس انرژی A باشد، این مصرف انرژی بسیار پایین خواهد بود و واقعاً هزینه زیادی نخواهد داشت.

 

فر توکار گازی

در این نوع فر ها، گاز شهری انرژی مورد نیاز برای پخت و پز را تامین می کند. تنها زمانی که این فر از برق استفاده می کند زمانی است که می خواهید آن ها را روشن کنید.
این مدل فر توکار معایب زیاد و مزایای کمی دارد و به طور کلی این نوع فر پیشنهاد نمی شود.
تنها مزیت این فر ها نسبت به سایر انواع کوره ها این است که هزینه گاز در کشور ما کمتر از هزینه برق است.
در پخت و پز با فر گازی به این دلیل که گرما از پایین محفظه ایجاد می شود قسمت پایین غذا سریع می پزد و قسمت وسط آن نیم پز می ماند.
اگر پخت و پز یکنواخت برای شما بسیار مهم است، این نوع فر را نخرید.

بیشتر بخوانید :  خرید فر توکار و راهنمای انتخاب گزینه مناسب

 

فر توکار برقی و گازی

این یک نوع فر از برق و گاز برای پخت غذا استفاده می کند. بدون هرکدام از آن ها ، فر شما از کار خواهد افتاد.
این اجاق توکار در مقایسه با نوع گازی پیشرفته تر بوده و به گونه ای عمل می کند که انرژی مورد نیاز برای تولید گرما از بالای فر توسط برق و گرمای سطح زیرین توسط گاز تامین می شود.
قبلا این فرها با مشکل خاموش شدن در حین پخت و سرعت پایین تغییر دما مواجه بودند، اما در مدل های جدید با وجود فن های خنک کننده و کانوکشن این مشکلات برطرف شده است. در نتیجه این فرها تبدیل به محصولی کاربردی شدند.

فر برق و گاز چی بخرم؟

یکی از بهترین برندها در تولید فر برقی و گازی، فر گاز و برق ایلیا استیل، فر گازی و برقی پرنیان ،اخوان و فر سینجر است.

 

معایب فر توکار برقی و گازی

یکی از معایب اینگونه فر ها در مدل هایی که فن کانوکشن ندارند این است که غذا به صورت یکنواخت پخته نمی شود.

اگر می خواهید با این فر کار کنید، قبل از شروع کار، آن را حدود 10 دقیقه باید روشن کنید تا به اندازه کافی گرم شود که باعث طولانی تر شدن فرآیند آشپزی می شود.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “معرفی انواع فر توکار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *